Pages

Monday, January 16, 2012

Banana Chocolate Rice


Ini betul-betul penangan kepingin ngan menu masakan Kak Azlita Masam manis ni gamaknye huhu alahai banana kek ku ni menjadi terlebih lembek lak dalamnye dah mcm kue lak..rasanya ni mungkin sebab jenis pisang y saya guna kot..sebab pisang ni jenis lembut cam ceklat getah ala lupa la nama pisang tu..sengal x leh lupa nama pisang..haha xkisah la apa nama pon y penting nnti akan ku cuba lagi skali biar sampai menjadi kek yang betul2 kek lah ye huhu..nanti cube lagik~!

4 comments:

AZLITA AZIZ said...

salam Attila...

tila guna pisang apa ye?
Atau mungkin cara mengadun tepung kedalam adunan telur tak betul ke ye...
biasa bila akak buat kek, bila nak masukkan tepung akak dah tak guna mixer lagi akak guna spatula aje.. sebab bila buat kek bila kita campur tepung aje tak boleh pukul kuat nanti kek akan bentat

atau mungkin cara membakar tak tepat..
akak bakar guna api atas bawah dan bakar pada rak bawah selama 30 minit lepas tu tutup api atas dan buka api bawah sahaja dan teruskan membakar hingga kek masak sempurna.. bila kita cucuk dgn lidi lidi keluar kering.

jangan buka pintu oven semasa 30 minit pertama kek sedang di bakar..

akak risau bila tila buat tak jadi.. akak buat 2 kali dan kek ni jadi cantik dan gebu..
cara membuatnya pun sangat mudah dan ringkas..
harap tila tak serik untuk mencuba!

Attila razmie said...

wsalam kak ita, tadi suami belikan pisang nipah sabah..jenis melekit2 sikit mcm getah isinye..was-was jugak nak guna mula-mula nak buat tu huhu

owh ye ke, td guna mixer jugak selang seli dengan susu..masa bakar tadi pon ambik masa lama jugak nak betul2 masak..guna api atas bawah 170..50 minit baru betul2 masak..

huhu insyaAllah mmg nanti nak buat lagi sampai menjadi sebab rasa keknye dah memang sedap..rangup je makan kat bahagian atas tu, yang bawah je jadi macam kueh lepat pisang..hihi thanks ye kak sudi bg tunjuk ajar nnti iela cuba then bgtau akak ye..:p

MamaRayyan said...

cube lg k....bler dah btul2 jd pos ke putrjya yer...hehehee

weh ko x blik phg ker raya cina? ke dah lupe jln blik semenanjung..hehe.gurau jekk :)

Attila razmie said...

huhuhu boleh aje xdehal hihi

raya cina ni x balik, aku balik awal bulan 4 nnti...husband susah dapat cuti la..nnti pon balik sorang je..mak aku datang sini ujung bulan 3 nnti..so balik semenanjung tu sama2 ngan derang la..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...